Alweer 3 weken! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken!

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Mel

31 Augustus 2013 | Griekenland, Laganás

31-8-2013
16:15.

De eerste 3 weken zitten erop. Wat gaan de dagen toch ontzettend snel voorbij hier. Ik heb de afgelopen weken echt heel veel mensen ontmoet en helaas van sommigen ook al weer afscheid moeten nemen. Ik vond het best moeilijk om afscheid te nemen van mensen waarmee je 2 weken lang heel leuk contact hebt. Maar dat hoort er helaas bij.

Deze week ben ik samen met een Nederlands gezin om 06:00 opgestaan, om nog voor zonsopkomst naar het haventje te lopen. Het is een wandeling van ongeveer een halfuur over het strand, door het water. De zon komt langzaam op, de restauranteigenaren beginnen met het opbouwen van de terrassen en de Engelse jeugd ligt in coma op strandbedjes.
Toen wij aankwamen in het haventje zagen we meteen waar we voor gekomen waren. Een schildpad! Deze schildpad wordt daar gevoerd door een oud vissersmannetje, dus elke ochtend zwemt het beestje rond in de haven, wachtend op zijn eten. Ik kan nu dus ook eindelijk zeggen dat ik een schildpad heb gezien, na in totaal 6 weken Zakynthos ;) Het was het vroege opstaan zeker waard!

Ook heb ik nog sportief gedaan afgelopen week. Samen met een hele sportieve Nederlandse jongen heb ik bijna 4 kilometer hardgelopen over het strand. Terwijl het zeker nog 30 graden was. Was heerlijk om even een stuk te rennen, 4 dagen daarna voelde ik het nog ;)
Het werken gaat erg goed. De gasten vinden het allemaal erg handig dat ik er werk, omdat ze dan gewoon Nederlands kunnen praten. Meer dan 50% van de gasten komt namelijk uit Nederland. Ook ouders van kinderen vonden het erg handig dat hun kinderen bij mij terecht konden.
Nu het hoogseizoen voorbij is, komen er voornamelijk wat oudere mensen, ook hartstikke gezellig.

Ik heb ook wel 2 dagen gehad waarop ik het iets moeilijker had. Mijn moeder was jarig, en het deed wel wat met me dat ik haar geen dikke verjaardag kus kon geven. Ook was het wat rustiger in het restaurant, dus dan zit ik soms best lang op een barkruk niks te doen. Dan gaat de tijd wél langzaam.
Maar ach, op een barkruk zitten met 35 graden, prachtig uitzicht en lekker muziekje… je kan het slechter treffen 
Wat wel erg tegenvalt is het eten hier. Het is namelijk zo ontzettend lekker dat ik denk dat ik al zeker 4 kilo ben aangekomen in 3 weken. 3 x per dag eet ik echt de lekkerste Griekse dingen. Ik pas nu al 1 van mijn broeken niet meer. Dus mam, als je komt, kun je dan dat kleding meenemen? Een maatje groter graag ;)
Nu is het tijd voor het middag slaap uurtje. Over een uurtje gaat de wekker weer en mogen we er weer tegen aan tot in de nacht!

  • 31 Augustus 2013 - 18:35

    Gerco:

    Super leuk mel!!! Blij dat je het iig naar je zin hebt :D
    Al veel dingen gezien dus enzo :D leuk!!!

    Heeel veel plezier nog!

    Xx Gercie

  • 31 Augustus 2013 - 19:51

    Je Lieve Sis:

    Hee obese kandidaat!

    Mama en ik vonden al dat je wat dikker was geworden aan de foto's te zien haha :') Super dat je het naar je zin hebt en natuurlijk heb je ook wat down momentjes. Staat het waterfietsen naar het schildpadden eiland ook nog op de planning? Misschien leuk om samen met mama te doen!
    Nou mel veel plezier en succes

    love en miss you!!!!!! xxxxxxxxxxxx

  • 31 Augustus 2013 - 22:57

    Yvette:

    Leuk verslag mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mel

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 13804

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 01 November 2014

Zakynthos part II

10 Augustus 2013 - 30 November 2013

Zakynthos

Landen bezocht: