Time flies! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Mel

13 September 2013 | Griekenland, Laganás

We zijn inmiddels alweer 2 weken verder en ik verblijf alweer 5 weken op dit geweldige eiland.
De dagen blijven voorbij vliegen, en zo nu en dan hakt de vermoeidheid er toch wel een beetje in. Ik heb echt heel erg veel respect voor de familie hier, zij maken deze dagen al vanaf April dit jaar.
In de middag kan ik ook steeds iets beter slapen, al is het vaak niet meer dan drie kwartier. ’s Nachts slaap ik vaak maar 4 uurtjes, soms nog minder als de bar laat sluit. Maar ik vind het werken heel leuk, dus ik kom tot nu toe de dagen goed door.

Elke zaterdag en maandag is het helaas tijd om afscheid te nemen van de Nederlanders. Ik ontmoet nog steeds elke week hele leuke, vriendelijke mensen. Iedere gast is weer anders, en ik vind het bijzonder om de verhalen en ervaringen van mensen te horen. Niet alleen van de Nederlanders trouwens, ook van de andere gasten.

Op donderdag 5-9 samen met een groot deel van de Griekse familie en de directeur van het hotel gegeten. Ze zijn heel warm en open naar mij, maar ze kunnen bijna allemaal geen Engels praten. Dat is erg jammer. En ik kom met mijn Grieks ook nog niet ver ;)
Ik vond het wel heel leuk om zo met z’n allen te eten. Het gaat er aan tafel toch wel anders aan toe dan bij een gemiddeld Nederlands gezin.

De avonden werken achter de bar zijn echt geweldig. Ik heb het dan super naar mijn zin. Landgenoten, jullie zijn soms heel erg grappig als jullie een bakkie te veel op hebben! Het valt me mee hoe snel ik alles onder de knie heb hier. Het voelt voor mij soms alsof ik hier al heel lang werk, zo vertrouwd.

Ik liep vroeger bij La Place wel eens te zeuren over de warmte in de spoelkeuken. Nu wens ik soms dat we hier die temperatuur zouden hebben. Wat is het ontzettend warm af en toe. Bij de bar staat vaak ook totaal geen wind, dus dan sta je echt lekker te zweten. De temperatuur gaat nu trouwens wel iets zakken, vooral ’s avonds koelt het nu iets meer af. Misschien gaat het deze week zelfs wat regenen. Maar de grond hier kan wel wat regen gebruiken.

Ik mis jullie wel hoor! Het liefst zou ik iedereen hier uitnodigen! Maar ik ben blij dat whatsapp en Skype is uitgevonden ;)

Dit was het weer voor nu, ik ga nu nog even snel een halfuurtje slapen, en dan mag ik weer aan het werk.

Liefs, Mel

  • 13 September 2013 - 17:28

    Joost :

    lieve melanie,

    ik mis jou ook! ik heb er heel veel moeite mee dat je zover weg bent van mij.
    naar wie moet ik nu lachen bij het gebak?
    ik kom je volgende maand opzoeken, tot die tijd kan je over me dromen.

    dikke kus joost.

  • 13 September 2013 - 20:08

    Yvette:

    Leuk verslag mel.

  • 14 September 2013 - 20:18

    Vanesa:

    TOP WIJFIE !

    Ben blij dat je het naar je zin hebt!

  • 15 September 2013 - 14:30

    Paps:

    He lieverd,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Ik mis je ook hoor, ik ben blij met de whappjes met foto's.
    Geniet ervan!
    Kuzzz paps
    PS: Ik ben benieuwd hoe anders de tafelmanieren van de Grieken zijn. Eten ze met hun handen? Zijn de borden kapot gegooid?

  • 25 September 2013 - 13:50

    Monique:

    Hi Mel, fijn om te lezen dat je buitenlandavontuur nog steeds goed bevalt. Zie dan wel niks op Bokt staan, maar op Facebook komt er ook genoeg leuks voorbij! Dat gasten blij zijn dat ze Nederlands kunnen praten, herken ik ook heel erg hier, ook al zitten we hier "maar" in Duitsland.

    Geniet er lekker van! Misschien nu weer even wat rustiger, maar in oktober zal er bij jullie ook vast weer meer te doen zijn. Liefs Moon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mel

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 13801

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 01 November 2014

Zakynthos part II

10 Augustus 2013 - 30 November 2013

Zakynthos

Landen bezocht: