Back to Ollandía in two weeks! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu Back to Ollandía in two weeks! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu

Back to Ollandía in two weeks!

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Mel

30 November 2013 | Griekenland, Laganás

Hoi allemaal!

Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een verslag. Voor nu waarschijnlijk de laatste, want maandag 16 December vliegen wij vanaf Athene terug naar Nederland! We vertrekken met de boot vanaf Zakynthos naar het vaste land. En dan is het nog ongeveer 3 uur rijden naar Athene. Waarschijnlijk gaan we een paar dagen eerder naar Athene, maar wij weten nog niet precies wanneer.

De afgelopen weken hier zijn echt voorbij gevlogen. Elke dag staat de wekker gewoon om 7:30, en zijn we de hele dag aan het klussen en schoonmaken. In en rondom het huis, maar ook zo nu en dan bij het hotel.
Soms best vermoeiend, maar het is leuk om te doen en het resultaat te zien.

Het weer hier op Zakynthos is nog steeds niet slecht. Het lijkt een beetje op herfst in Nederland, alleen zitten er echt nog mooie dagen tussen. Dan is het in de zon gewoon warm. De temperatuur ligt overdag tussen de 15-20 graden. 's Nachts rond de 13-17. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het 's avonds al koud heb soms. Dus dat wordt afzien dadelijk in Nederland.
Het is niet zo raar, want ik heb hier wekenlang temperaturen van 25-37 graden gehad.
Deze week hebben we veel regen hier. De wegen zijn dan echt dramatisch. Na een klein buitje staat alles al onder water. Als de wegen droog zijn is het al een ramp, laat staan na een dag met flinke regenval...

Wat best moeilijk voor mij is soms, zijn alle zwerfdieren hier op het eiland. Soms niet eens zwerfdieren, maar ook gewoon dieren mét eigenaar. Verschrikkelijk om te zien hoe ondervoed en verwaarloosd deze dieren zijn. Honden worden bij lege restaurants vastgebonden om de boel te bewaken. En ik denk dat er 1 x in de zoveel tijd iemand langs komt om eten neer te leggen. Overal ontlasting, kale plekken van het liggen op het beton. Katten waarvan sommige poten er maar een beetje bijhangen. Dode katten midden op de weg.
Voor mij als dierenliefhebber is het soms écht moeilijk. Ik zou alles wel willen redden, maar dat is helaas zinloos. Het is een groot probleem, dat aangepakt moet worden door de lokale overheid. Die doet er helaas niks aan..


16 weken ben ik hier alweer. Ik heb ontzettend veel geleerd. Het was niet altijd even makkelijk, maar ik heb het toch maar mooi gedaan.
Ik hoop in deze laatste 2 weken nog iets meer van het eiland te zien. Ik ken de routes naar alle doe-het-zelfzaken uit mijn hoofd, dus als de gasten volgend jaar verf, dakgoten of slijpschijven nodig hebben, kan ik ze de weg wijzen! ;)

Mijn favoriete ijs zaak is helaas failliet. Ik denk dat ik de enige was die daar kwam. Echt heerlijk was het. IJs met saus van kinderbueno en nutella. Stukjes chocola en oreo koekjes.
Jammer voor mij, beter voor de lijn. Ik hoop dat jullie me nog herkennen, want ik ben écht veel aangekomen :').
Er wordt nog steeds elke dag heerlijk voor me gekookt. En het is echt altijd heel véél.



Nou ik denk dat ik het meeste nu wel heb beschreven. Dit was dus het laatste verslag vanuit Zakynthos voor nu.

Onze vluchtinformatie:
Van Athene (ATH), vertrek om 11:55 (lokale tijd)
Naar Amsterdam (Schiphol), aankomst om 14:30 (lokale tijd)

Tot over 16 dagen!

Liefs, Mel

  • 30 November 2013 - 20:02

    Yvette:

    Leuk verslag mel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mel

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 13803

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 01 November 2014

Zakynthos part II

10 Augustus 2013 - 30 November 2013

Zakynthos

Landen bezocht: