γεια σας ! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu γεια σας ! - Reisverslag uit Laganás, Griekenland van Mel - WaarBenJij.nu

γεια σας !

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Mel

03 Oktober 2013 | Griekenland, Laganás

Inmiddels zitten er voor mij alweer bijna 8 weken op hier. De afgelopen 3 weken zijn erg druk geweest. Pas nu is het rustig aan het worden. Je merkt nu duidelijk dat het seizoen aan het aflopen is.
Er zijn nu 16 kamers bezet, na maandag zijn dit er nog maar 7. Dan wordt het heel veel wachten elke dag.

Zoals ik al zei zijn de afgelopen weken erg druk geweest. Het hotel zat niet vol, maar de mensen die er zaten kwamen elke dag bij ons eten. Zowel ontbijt, lunch als diner. Het is meer dan eens voorgekomen dat de gasten aan de bar moesten wachten op een tafeltje om te eten. Het bizarre is, is dat wij tijdens het hoogseizoen, met een vol hotel, wel eens een avond hebben gehad dat er niemand kwam eten. Zo zie je dus maar, hoogseizoen of laagseizoen, het zegt niet zoveel hier. Het ligt heel erg aan het type gasten dat je hebt.

De afgelopen week ben ik ook nog ziek geweest helaas. Omdat het minder heet was de afgelopen 2 weken, heb ik niet meer zoveel gedronken. Dit resulteerde meteen in een blaas- en nierbekkenontsteking. Ik moest hier dus ook een bezoek brengen aan de dokter. Dat gaat er dus heel anders aan toe dan in Nederland. Ze kennen hier niet echt een huisarts. Er zijn hier vooral veel privéklinieken. Ik ging dus direct door naar de uroloog (achter op de scooter, heel hard, zonder helm ;) ) . Daar dus een antibioticakuur meegekregen voor een week, waarvan ik de laatste vanochtend genomen heb. Ik hoop dat ik er nu van af ben, want het was absoluut niet prettig. Ik was ook ontzettend moe door de kuur, dus ben blij dat het nu afgelopen is.

Afgelopen week is ook mijn moeder hier 10 dagen op bezoek geweest. Wat ik natuurlijk super vond. Helaas was het toen nog ontzettend druk, en omdat we maar met zijn 4en zijn, hadden we helaas amper tijd samen. Maar we hebben wel een hele gezellige avond gehad, waarop we goed met elkaar hebben kunnen praten en daar hecht ik wel heel veel waarde aan. Helaas is ze nu weer naar huis, maar ik ben er dankbaar voor dat ik haar even bij me heb kunnen hebben hier. Nu zien we elkaar pas over ruim 2 maanden weer waarschijnlijk.
Misschien val ik in de herhaling, maar ook de afgelopen weken heb ik weer super leuke mensen ontmoet en bijzondere verhalen gehoord. Ik vind het jammer dat het na het weekend zo stil wordt. Ik zal het contact met de gasten zeker missen.
Het weer is hier langzaam ook wat ‘slechter’ aan het worden. Lees: overdag rond de 24 graden, en steeds wat vaker een dag met regen tussendoor. Ik heb 2 dagen geleden voor het eerst een vest aan moeten doen in de avond omdat het me toch wat te fris werd.

Nou dat was weer even een update vanuit Laganas. Waarschijnlijk heb ik na Oktober trouwens geen beschikking meer over internet, tenzij ik in een restaurant ga zitten met wifi. Dus dat is wel balen, maar niks aan te doen helaas.

Doeei allemaal, ik mis jullie!
Liefs, Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mel

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 13805

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 01 November 2014

Zakynthos part II

10 Augustus 2013 - 30 November 2013

Zakynthos

Landen bezocht: